50. ročná história a tradícia

Výroba lesných kolesových traktorov v Trstenej má dlhodobú tradíciu. Vývoj a výroba lesnej ťažobnej techniky sa datuje od roku 1971, kedy boli vyrobené a predané prvé kusy lesných kolesových traktorov. Značku LKT tak poznajú už tisícky spokojných užívateľov na celom svete.

Naša spoločnosť LKT s.r.o. nadviazala na 50 ročnú tradíciu výroby a svojím know-how sa zaraďuje medzi popredných európskych výrobcov lesnej kolesovej techniky.

Hlavným výrobným programom je výroba lesných kolesových traktorov vo výkonovej rade 50 kW – 120 kW. Popri tom spoločnosť využíva svoje technologické kapacity aj na výrobu zvarencov pre výrobcov zemných, stavebných a cestných strojov.

0
rokov tradície
0+
vyrobených LKT
0+
modelov v 50+ modifikáciách
0+
krajín vo svete
0+
výstav a predvádzacích akcií

Prvoradým cieľom spoločnosti a všetkých jej zamestnancov je dodávať vysoko kvalitné, technicky spoľahlivé a cenovo prijateľné výrobky so zabezpečeným odborným servisom a originálnymi náhradnými dielmi. Zárukou k naplneniu tohto cieľa je aj vybudovaný systém manažérstva kvality.

Značka LKT je zárukou pre našich zákazníkov, že nami vyrobené výrobky spĺňajú aj všetky technické a ekologické normy a predpisy.

Veríme, že ak uvažujete s nákupom novej lesnej ťažobnej techniky, rozhodnete sa pre nákup LKT od slovenského výrobcu s dlhoročnou tradíciou.

Ing.Peter Šinál

Naša história

Timeline

2013

2013

Na trhu sa objavil nový LKT 175, označovaný aj ako „kombi stroj“, ktorý zodpovedá aktuálnym potrebám lesníkov v oblasti ťažby dreva.

2011

2011

Začala produkcia nového typu traktora značky LKT – LKT 150.

2009

2009

Bol inovovaný obľúbený model traktora LKT 81 na nový model LKT 81 ITL, ktorý dnes patrí k najpredávanejším traktorom spoločnosti LKT s.r.o.

2002

2002

Traktory značky LKT dostali nové farby- zelenú a žltú.

2001

2001

Z Trstenej vyšiel nový model traktora LKT 82, ktorý po inováciách patrí k najúspešnejším modelom spoločnosti LKT s.r.o. aj dnes.

1995

1995

Na trh prichádzajú ťahače typového radu LKT-90, ktoré sa vyznačovali predovšetkým novým dizajnom, komfortným ergonomickým vybavením kabíny a novým systémom automatickej transmisie. 

1990

1990

Značka LKT a výrobný závod LKT v Trstenej boli dlhé roky súčasťou koncernu ZŤS (Závody Ťažkého Strojárstva). Po zmenách v roku 1989 sa začalo obdobie transformácie, osamostatňovania sa a reštrukturalizácie firmy.

1989

1989

Začala  produkcia univerzálneho kolesového zemného stroja UZS-050, použiteľného ako nakladač aj ako rýpadlo v stavebníctve a poľnohospodárstve.

1987

1987

Na trh prišla výkonnejšia verzia LKT 81 TURBO, ktorý sa dodnes radí k najrozšírenejším a najpoužívanejším špeciálnym lesným strojom u nás i vo svete.

1982

1982

Začala sériová výroba modelu LKT 81, ktorý bol takmer bez zmeny vyrábaný do roku 1993 a počet kusov sa vyšplhal takmer na 6000

V tom istom roku bola do Trstenej presunutá výroba aj dovtedy najvýkonnejšieho typu LKT 120, ktorý bol určený na export do bývalých štátov Sovietskeho zväzu a do Nemecka. Stroj bol vyrábaný v dvoch základných modifikáciách: ako základný stroj LKT-120 A a ako ťahač LKT-120 B určený na bezúväzkové približovanie dreva pomocou čeľusťového drapáku, umiestneného na sklopnom ramene.

1974

1974

Nový inovovaný typ LKT 80 nahradil prvý model LKT-75. Boli vylepšené pracovné podmienky obsluhy a prevádzkové parametre. Traktor dostal uzavretú bezpečnostnú kabínu s posúvateľnými dverami, vybavenú novým sedadlom vodiča a kúrením.

Model LKT-80 sa svojou kvalitou a nadčasovým dizajnom zaslúžil o to, že si značka LKT vybudovala významné postavenie na trhu špeciálnej lesnej techniky a továreň v Trstenej patrila s ročnou produkciou takmer 1000 traktorov k najvýznamnejším svetovým výrobcom tejto techniky.

1971

1971

V Trstenej bolo zmontovaných prvých päť strojov LKT-75 v rámci overovacej série a začala novodobá história továrne a značky LKT zameranej na výrobu strojov pre mechanizáciu lesných prác.

Stroj LKT-75 bol vôbec prvým lesným kolesovým ťahačom, vyvinutým a vyrobeným v krajinách strednej a východnej Európy. Vyznačoval sa jednoduchou konštrukciou, spoľahlivosťou. Konštrukčné riešenie riadenia pomocou natáčania predného a zadného rámu, na ktorých sú pevné nápravy s neriadenými kolesami sa v praxi veľmi osvedčilo, čo sa stalo neskôr základom konštrukcie prakticky všetkých ďalších strojov LKT.

1969

1969

Závod v Trstenej sa stal súčasťou vtedajších Turčianskych strojární (TEES) Martin, kde sa vyrábali kabíny, kryty motorov pre autožeriavy a ďalšie komponenty pre mobilné stroje finalizované v podniku TEES a neskôr ZŤS. Začali prípravy k výrobe nového nosného produktu – lesného kolesového ťahača LKT-75.

1965

1965

Závod v Trstenej sa stal súčasťou podniku TATRA Kopřivnice, postupne sa rozrastal o nové priestory a novú výrobnú halu. Výrobný program sa rozšíril o ďalšie komponenty pre osobné a nákladné automobily TATRA.

1961

1961

V Trstenej začína tradícia strojárenskej výroby. V novozaloženom závode podniku KOOH-I-NOR Bílovec. Jeho prvý výrobný program bol zameraný na drobné dielce a výlisky pre automobilku TATRA.