LKT 210
LKT 210 je ideálnym riešením v prevádzkach kde sa často menia pracovné požiadavky na spracovanie krátkeho sortimentu ako aj dlhého dreva. Je vybavený hydraulickou rukou, zverným oplenom a dvojbubnovým navijakom. Je to zatiaľ najvýkonnejší traktor značky LKT s hydrostatickým pohonom, automatickým riadením výkonu a s dvojstupňovou mechanickou rozvodovkou.
Pri transporte krátkeho dreva je možné zverný oplen ponechať vo vodorovnej polohe s otvorenými čeľusťami a plní funkciu klanice. Pri ťahaní dlhého dreva sú posledné dva páry klaníc odobrané, zovreté čeľuste zdvihnutého zvereného oplenu držia drevo a mreža je pre lepší výhľad hydraulicky sklopená. Dvojbubnový navijak s dvomi 120 metrovými lanami priemeru 13 mm a silou 2×100 kN je neustále k dispozícii a umožňuje používať stroj ako plnohodnotný ťahač.
Zverný oplen je možné z pomocného rámu jednoducho demontovať a stroj je možno používať iba s klanicami ako forwarder. Riadenie stroja je zabezpečované zlamovaním rámov pomocou hydraulických válcov s možnou aretáciou rámov. Zvarenec predného aj zadného rámu je kompaktný a extrémne pevný, čím chráni spaľovací motor, transmisiu, kĺbové hriadele aj nápravy. Spodok rámov je hladký bez výstupkov, čo je dôležitým aspektom pre bezproblémovú jazdu v teréne.
Motor | |
---|---|
Výrobca a typ | Cummins QSB 6.7 |
Druh | 6 valcový, 4 taktný s turbodúchadlom |
Emisný predpis | EU 97/68/EC, stupeň emisií 5 |
Menovitý výkon | 194 kW (260 HP) |
Menovité otáčky | 2 500 ot/min |
Riadenie | |
---|---|
Druh | Plno hydraulické servoriadenie zlamovaním rámov okolo zvislých čapov pomocou 2 hydraulických valcov |
Ovládanie | Volantové s núdzovým riadením |
Transmisia | |
---|---|
Výrobca / Druh | Hydrostatická, Automatika pojazdu, axiálny regulačný hydromotor |
Rozvodovka | Dvojstupňová mechanická |
Stupňov vpred | 2 (cesta/terén) |
Stupňov vzad | 2 (cesta/terén) |
Počet režimov/módov | 2 v rámci jednotlivých prevodových stupňov |
Max. rýchlosť | 38 km/h |
Nápravy | |
---|---|
Diferenciál | Lamelová uzávierka diferenciálu ovládaná elektrohydraulicky |
Prevádzkové brzdy | Hydraulické lamelové ovládané brzdičom SAFIM |
Parkovacia brzda | Elektrohydraulická umiestnená v prednej náprave |
Predná náprava | Predná náprava pevná bez výkyvu, výkyv zabezpečuje axiálne ložisko |
Zadná náprava | Boogie náprava s parkovacou brzdou |
Pneumatiky | |
---|---|
Rozmer |
|
Kabína | |
---|---|
Bezpečnostné normy | Bezpečnostná, hydraulicky odklopná dopredu |
Presklenie | Bezpečnostné sklo |
Sedačka | Ergonomická, otočná |
Navijak | |
---|---|
Druh | Dvojbubnový |
Pohon | Hydromotor |
Ovládanie | Elektrohydraulické |
Ťažná sila | 2 x 100 kN |
Navíjacia rýchlosť | 1.2 m/sec. max |
Priemer / dĺžka lana | 2 x 13 mm/120 m |
Elektrický systém | |
---|---|
Napätie | 24 V |
Alternátor | 28 V/70 A |
Akumulátorové batérie | 12 V/125 Ah 2 ks |
Štartér | 4,8 kW/24 V |
Prevádzkové náplne | |
---|---|
Objem palivovej nádrže | 200 L |
Výbava na želanie | |
---|---|
Hydraulická ruka s drapákom: Epsilon – Palfinger | |
Pneumatiky:
|
|
Diaľkové ovládanie:
|
|
Klembank na zadnom ráme | |
Navijak: 2 x 120 kN, 2 rýchlosti navíjania | |
Výklopný pomocný rám so zverným oplenom | |
Mreža zadného okna | |
Bio olej | |
Protišmykové reťaze |